EnglishMiscelánea

ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF STUDYING ABROAD

idiomas

This entry is based on the experiences of some of my former students.

Most of them think that studying abroad turned them into a more interesting person, as they have broadened their horizons, they now see things from another point of view and they all believe they are more opened minded. The experience has even pushed them to live abroad once they completed their studies.

All of them, think that the experience gave them things to talk about when they came back. They talked about the people they met, the sights they had seen and could tell their friends and family how they dealt with the culture shock.

Tower Bridge – London

Studying in a country where they don’t speak your native language you will give you an excellent opportunity to learn and improve your fluency.

Students have also stated that the experience has forced them to be independent as a result, they believe they have become more confident. They have also stated that they have created a large social network around the world. Some of them have even visited their new friends after coming back.

Telephone box – London

So, you may think that there are only advantages on studying abroad, but I am afraid to say, that this is not totally true, because the students that went away for a whole year, said that they felt homesick from time to time.

Another disadvantage most of them found out that they had lack of vocabulary and it took them some time to totally understand some of the idioms.

This brings us to another question. If I want to study abroad, how long should the stay be? If you are interested in the subject, please let us know and we will place another blog entry.

Anna G. Cives – English teacher

VENTAJAS Y DESVENTAJAS DE ESTUDIAR EN EL EXTRANJERO

Esta entrada está basada en la experiencia de algunos de mis antiguos estudiantes.

La mayoría de ellos piensa que estudiar afuera los ha convertido en personas más interesantes, ya que han expandido sus horizontes y ven las cosas desde otro punto de vista y todos creen que son más abiertos de mente. La experiencia incluso ha empujado a algunos de ellos de vivir en el extranjero una vez que completaron sus estudios.

Todos ellos piensan que la experiencia les dio algo de lo que hablar cuando volvieron. Podían hablar sobre la gente que conocieron, los lugares que visitaron y podían contarles a sus familiares y amigos como consiguieron sobrepasar la barrera cultural.

Estudiar en un país donde no se habla tu idioma nativo te da la oportunidad de aprender y mejorar la fluidez en ese idioma.

Los estudiantes también afirmaron que la experiencia los ha forzado a ser más independiente, como resultado, creen que todos han ganado en confianza. También afirman haber creado una gran red social en todo el mundo. Algunos incluso han visitado a sus nuevos amigos después de haber vuelto de su estancia.

Entonces, podemos pensar que estudiar en el extranjero solo tiene ventajas, pero me temo que esto no es del todo cierto, porque los estudiantes que se fueron un curso escolar entero afirman haberse sentido nostálgicos de vez en cuando. Otra desventaja que descubrieron la mayoría de los estudiantes fue la falta de vocabulario y tardaron algún tiempo en entender algunos de los modismos locales.

Esto nos lleva a otra pregunta, si quiero estudiar en el extranjero, ¿cuánto debe durar la estancia? Si estás interesado en el tema, háznoslo saber y escribiremos una nueva entrada en el blog.

Más información para estudiar o trabajar en Reino Unido

Documentos necesarios actualmente para entrar en Reino Unido